12 Temmuz 2011 Salı

Meydan boş değil

-Kocaman'ın "Maçlarımızı Cüneyt Tanman izlesin ve o karar versin" şeklindeki çağrısıyla ilgili ne düşünüyorsunuz?
Cüneyt'i seçmesinin nedeni; Galatasaraylı olması...
Ben yorumcu olarak geçen sene, "Şu maçları birlikte izleyelim, bu maçları birlikte izleyelim" demedim mi? Aykut Kocaman da "Bu federasyondaki Galatasaraylı, yani Fenerbahçe'nin en büyük rakibi Galatasaray'ın yıllar yılı kaptanlığını yapmış Cüneyt Tanman, benim maçlarımı izlesin. Baksın bakalım; şike şüphesi var mı, yok mu?" Bu söylenebilecek bir laf...
Bu teklifin sebebi, 'Bu yapılsın' değil. 'Ben o kadar eminim' anlamında söylüyor o lafı... Yoksa, onun hukuksal bakımdan bir sonuç vermeyeceğini biliyor.

Yoksa ben "Hakemle şu penaltı görüntüsünü izleyelim" dediğim zaman onun sonucunda 'O penaltı geri alınacak, maçın skoru değişecek' diye demiyorum. Penaltı kararının ne kadar yanlış olduğunu anlatmak için, 'Hakemle beraber izleyelim' diyorum.
Bu konuşma tarzı, usul tarzı bu... Yoksa esasta herhangi bir değişiklik yapmaz. Aykut da 'Ben o kadar eminim ki maçlardan... Cüneyt hoca bile benim maçlarımda şüphe izi, gölgesi bulamaz' demek istiyor.

İDDİANAME AÇIKLANMALI
-Federasyon cephesinden baktığınızda durumu nasıl görüyorsunuz? Yargılama sürecini beklemek zorunda değil federasyon.
Ama en azından savcılığın iddianamesi açıklanmalı.
Savcının iddianamesini açıklaması ve dosyaların da avukatların tetkikine sunulmasının ardından federasyon da o dosyaları alabilmeli.
Şimdi gizli bir Ergenekon dosyası var mı? Gazeteci olarak bile gider bakarız. Çünkü gizlilik kalktı, dava sürüyor.
Federasyon da onlara bakar ve karar verir. Ama bunlar açıklanmadan federasyonun herhangi bir karar alması çok zor.

-Şike operasyonunun ardından herkesin yanıt aradığı bir soru var: 'Tüm bu yaşananlardan sonra Fenerbahçe küme düşer mi?' Yanlış. Bu fikir yürütme dahi karar mekanizmalarını etkilemeye yönelik. 'Düşer mi, düşmez mi?' tartışmasını yapmak dahi yanlış.

YÖNETİM KARAR VERECEK -
Fenerbahçe Kulübü ne yapmalı? Başkanı tutuklandı. Yeni bir yönetim mi seçilmeli?
Şu anda Fenerbahçe'de idari bir eksiklik olduğu izlenimi yok. Yapılan basın toplantısında yöneticileri yan yana otururken gördük. Fenerbahçe'nin şu anda bir yönetimi var.

-Başkanı? Olmayabilir başkanı. Vekili var. Aziz Yıldırım tatile gidecekti tutuklanmasaydı. Ne olacaktı? Fenerbahçe, 'başkanı bir ay tatilde' diye başkansız mı kalacaktı?
Öyle bir şey yok. Bundan sonra ne olacağına da mevcut yönetim karar verecektir, 'Biz mi devam edelim, dönem sonuna kadar bir kongre mi yapalım, yoksa sıfırlayalım yepyeni bir dönem mi başlasın' diye oturup görüşeceklerdir.
Büyük çoğunluğu yönetimin dışarıda zaten... İçeride bir başkan, bir asbaşkan ve bir de üye var.

-Şike, teşvik ve bahis şikesi konusunu son yıllarda daha çok konuşur olduk. Yakın tarihte Almanya kaynaklı bahis şikesi soruşturması büyük sansasyon yaratmış ve Türkiye'de de yankıları olmuştu. Daha önce Gökdeniz, Fatih'in de içinde bulunduğu operasyonu konuştuk. Bir artış olduğundan bahsedebilir miyiz; bir artış varsa paralel olarak yapılan çalışmalar, denetimler yeterli mi? Artış var; bu artışın sebepleri de geçmişteki benzeri olayların örtbas edilmesi. Gökdeniz olayı çok önemli bir olay. O olay mesela İtalya'da olsaydı, Gökdeniz müebbet men cezası almıştı, biz 6 ayla geçiştirdik.
Geçiştirmeyi bırak, bir de milli takıma çağırdık adamı.
Yani bir gönül cezası dahi vermedik.
Şikeden ceza almış bir adamın milli takımda oynama hakkının olmadığını dahi kimse aklına getirmedi, medya dahil... 'Gökdeniz nasıl milli takıma çağırılır' diyenler bir elini kaldırsın bir sayayım bakayım!.. 5'i geçmez.
İddaa ikide bir tahta kapadığını ilan ediyor, "Şüpheli oyunlar var. Bu tahtayı kapadık" diyorlar. Onun üzerine giden yok. Sen de zannediyorsun ki meydan boş, 'Biraz da ben yapayım' diyorsun o zaman.


ERSAN İÇİN TALİHSİZLİK
-Galatasaray ve Beşiktaş arasında transferin paylaşılamayan ismi Ersan idmanda sakatlandı ve sezonu kapattığı yönünde ciddi haberler geliyor. Ersan adına büyük talihsizlik, çünkü geleceği çok parlak bir oyuncu. Sakatlığı da ciddi gözüküyor.

-Sakatlanan futbolcular son dönemde kolay kolay iyileşmiyor ve yeniden sakatlanıyor. Futbolcular kendilerine iyi bakmıyor mu, yoksa sağlık heyetleri mi yetersiz? Ersan ameliyat olduğu yerden sakatlandı. Öyle olduğu zaman ben Beşiktaş'ın sağlık heyetini yargılarım.
Bir adam ameliyat olduğu yerden yeniden sakatlanıyorsa 'çok erken bir ağır yükleme yapılmış' demektir.
Ben tıp doktoru değilim, mantığımla bunu çıkarabiliyorum

-En kötüsü de o zaten. O düşünce oluşmuşsa... Tabii tabii... Onun için diyorum ya zaten "Bu milattır" diye. Bundan sonra göreyim bakayım... Hepsi beraat etse bile, bırak beraatı takipsizlik kararı verilip koyverilseler bile bundan sonra göreyim bakayım kim cesaret ediyor böyle bir şeye!..


AYSAL'IN ETRAFI SAĞLAM DEĞİL
G-.Saray yönetimi borçların revize edilmesi için kongreden yetki aldı. "Bu kadar yetki verilir mi; Aziz Yıldırım'ın durumuna düşeriz" diye eleştiriler de yapıldı ama oy çokluğuyla yönetime borçlanma yetkisini verildi. Siz tartışmalarla ilgili ve yönetimin yetki almasıyla ilgili neler söyleyeceksiniz? Galatasaray'ın mali durumunun acil bir çözüme kavuşturulması gerekiyor... Bu bir ihtiyaç... Ama 'Acil çözüm arayacağız' diye yanlışlara girilmemesi lazım.
Gazetelere baktım hiçbirinde iz yok, kongreye giden arkadaşlara da dedim; Alp Yalman orada fevkalade aklı başında, kısa ama çok aklı başında bir konuşma yapmış. "Bu maddelerin ayrı ayrı oylanması gerekir ki sonuç inandırıcı çıksın, doğru çıksın. Toptan oylamayalım" demiş.
Hayır, aceleye getirmişler. Ben 20 tane teklifte bulunuyorum işlerin düzeltilmesi için. Bunların 19'u fevkalade doğru olabilir, bir tanesi çok yanlış olabilir.
20'sini birden oylarsan, sen 19 doğru şeyin üzerine, çözümü bulmak için yanlış çözümü de kabul etmek zorunda kalırsın, 'Ne yapalım kurunun yanında yaş da yansın. Bu yanlış ama öbürleri bizi kurtaracak' diye...
Bu hale getirmemesi lazımdı Ünal Aysal'ın... Alp'in dediğini yapması lazımdı. Oradaki bütün öneriler birer birer tartışılmalı ve oylanmalıydı. "Hayır; toptan oylayalım" dediğin zaman bunun adı kapkaç olur! Ne yazık ki o yöntemi benimsedi Galatasaray. Turgay Kıran da duyduğum kadarıyla mahkemeye gitmiş. Yani Ünal Aysal önemli, doğru işler yapıyor ama çok önemli de yanlışlar yapıyor.
Çünkü Ünal Aysal'ın etrafı sağlam değil. Bu konuda baştan beri soru işaretlerim var.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder