11 Şubat 2011 Cuma

Kanuni'nin sakalı ve Erhan Afyoncu'nun kitabı!

Kanuni Sultan Süleyman, Hürrem'e, "Seni balla, kaymakla yerim ben Hürrem" dedi, az sonra da Hürrem Sultan 'kaymaklı ayva tatlısı'nı yedi...
Ve zehirlendi...
Çünkü Cariye Hasibe, Gülşah'ın verdiği zehri tatlının üzerine boca etmişti...
Diziyi birlikte izlediğimiz, Paris'te yaşayan şair arkadaşım Tunç Kemal ciddi ciddi ne dedi biliyor musunuz?
"Bundan sonra kimse bana 'ayva tatlısı' yediremez."
XXXXXX
Oturduğum koltuktan düşecektim;
"Bu dizi yahu, ne ilgisi var senin yiyeceğin tatlıyla ekrandakinin" dedim.
"Elimde değil, psikolojik olarak midem bulanır, yiyemem" demesin mi!
"Oysa ne kadar da çok severdim 'ayva tatlısı'nı... Ama her yerde yenilmez. En güzel iki yerde yapılır bu tatlı... Bir Beyoğlu'nda, bir de Üsküdar'da... İnan Paris'teki Fransız damadıma da alıştırdım. Her geliş gidişimde sipariş ediyor, ben de götürüyorum. Yerken 'Oh La La' diye şarkı söylüyor. Ama bu sefer ona, Hürrem'in başına geleni anlatacağım. Bakalım ne yapacak!"
En çok Kanuni'ye şaşırdım. Hekimbaşı sevdiği kadın kusunca yanında duramadı.
Dolanıp dururken, "İçi çürümüş bunun" diyordu.
XXXXXXXXX
'Muhteşem Süleyman' dizisinin danışmanı ünlü tarihçi ve öğretim üyesi Doçent Erhan Afyoncu son kitabını önceki gün imzaladı, verdi:
'Muhteşem Süleyman.'
Kanuni Sultan Süleyman'ın doğumundan ölümüne kadar tüm hayatının, seferlerinin ve zamanında Osmanlı İmparatorluğu ile İstanbul'da olan bitenlerin anlatıldığı kitapta, Hürrem Sultan da her yönüyle tanıtılıyor.
Kitapta, Osmanlı tarihine damgasını vuran Hürrem tanıtılırken Venedik elçisi Navagero'nun şu sözüne yer veriliyor:
"...Majesteleri tarafından o kadar sevilmişti ki Osmanlı hanesinde daha yüksek kudrete sahip hiçbir kadın olmadı..."
Kanuni'nin Hürrem Sultan'a sevgisi o kadar büyükmüş ki kitabın yazarı ünlü tarihçi Erhan Afyoncu, bunu şu cümleyle de çarpıcı bir şekilde ortaya koyuyor:
"Kanuni, sefer için gittiği yerlerden Hürrem Sultan'a mücevher, kumaş, kürk gibi hediyeler ve bazı zamanlarda da sakalından bir tel göndererek eşinin gönlünü alıyordu."
Erhan Afyoncu'nun çok geniş bir araştırma sonucu kaleme aldığı kitabında Kanuni'nin Hürrem'e yazdığı aşk şiiri ve Hürrem Sultan'ın ona yazdığı hasret dolu mektuplar da yer alıyor.
Eğer, Kanuni'yi ve Hürrem Sultan'ı daha yakından tanımak isterseniz, Erhan Afyoncu'nun bu çok değerli kitabını okumanızı tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder