12 Temmuz 2011 Salı

Altan Tan'ı yazmak...

Altan Tan, yazılacak bir sima.

Nev'i şahsına münhasır kişiliği ile öne çıktı, daha da çıkacak. Dilerim kendisi ve herkes için iyilik getirsin.

İslamcı. Kürt. Ümmetçi. İyi yetişmiş bir aydın. Ve eski bir Mücadeleci.

Benim 40 yıllık arkadaşım, dostum, kardeşim.

Mücadele Birliği'nde birlikte çorba içmişliğimiz var. O unutulmaz bir ilişki. Mücadele Birliği, Kürt ve Türk ya da başka, ortak paydası İslam olan gençlerin destani kardeşliğine tanık olan bir zemin.

Bilmiyorum Altan şimdilerde bana, "Kemalist İslamcı" diye bakıyor mu?

Bilmiyorum benim "ümmetçi" çizgimden kuşku duyuyor mu?

Bilmiyorum benim ırki anlamda "Milliyetçi-Türkçü" olduğum gibi bir düşüncesi var mı?

Ben yüreğime bakıyorum, durduğum yerde duruyorum.

Benim durduğum yerden, Kemalizm de Türkçülük de Kürtçülük de İslam coğrafyasına yönelik bir emperyalist proje olarak gözüküyor ve bunun Türkiye'de somutlaşan bir "Sistem sancısı" halinde hayata geçtiğini düşünüyorum. "Ümmet bilinci"nin tahrip edilmesi sürecinin Türkçülük boyutu gibi Kürtçülük boyutunun da benzeri kaynaklarda kotarıldığı kanaatindeyim.


En kötü şey ise, İslam ortak paydasında buluşanların, birbirlerini Türkçü-Kürtçü diye suçlar hale gelmesi ki, bunun da bir zihniyet deformasyonu olduğunda kuşkum yok.

Zalimin Türk'üne de Kürt'üne de karşıyım. Benim, ırki aidiyetle arkasında duracağım bir zalim olamaz.

Altan Tan. Radikal'den Ezgi Başaran'a verdiği mülakattan şunları alacağım:

"... Ben hem Müslüman'ım hem de ticaretimi, eğitim sistemimi Allah'ın emrettiği şekilde yapmak istiyorum. Böyle istediğim için bana mürteci diyorlar.

- Sizin gibi düşünen çok var mı Kürt siyasi hareketinde?

- Allah sayımızı arttırsın. Bence Kürtler'in dörtte üçü Müslüman'dır. Ve onlar ne Müslümanlıklarından ne de Kürtlüklerinden vazgeçmek istiyorlar. Ben de o noktadayım.

- Bir Kürt milli kimliği oluşacaksa, bunu dini dışarıda tutarak yapamazsınız.

- Kürt camisi mi olmalı?

- Hayır. İslam tarihinde böyle bir geçmiş yok ama Kürtler'in o 1400 yıllık milli kimliği dini inançlarının harcıdır. Kürt edebiyatından, müziğinden, hikâyelerinden dini çıkar, ne kalır?

- Kürt din karşıtlığı Kemalizmin, Baas partisinin taklididir. Ve yine Kürtler'deki din karşıtlığı ile Cemal Abdünnasır'ın Arap sosyalizmi de kardeştir. Bunların hepsinin kökü kurusun diyelim."

Bunlar, Altan Tan'ın düşünce dünyası hakkında yeterli fikri veriyor.

Ama şu anda Altan Tan, tam da bu düşünce çerçevesinde bir siyasi hareketin içinde mi yer alıyor?

Şöyle bir sözü var:

"Bence Kürt siyasal hareketi topyekûn, halkın dini inançlarına saygılı bir noktaya geldi. Müslümanlıkla çatışma veya tasfiye etme bitti. Dini toplum hayatından kazıma huyu büyük oranda değişti. Ama şu anda Kürt siyasal hareketi için 'İslamcı' denemez, böyle bir iddiası da yok."

Bu sözler, BDP için bir kefalet anlamı mı taşıyor? Gerçekten Altan Tan'ın, BDP'ye, mesela AK Parti'den ya da Öcalan'a Tayyip Erdoğan'dan daha çok güven duyduğuna mı inanmalıyım?

"Başbakan'a Turgut Özal ol dediler, Süleyman Demirel oldu" diyor. Tayyip Erdoğan'a öfkesini anlıyorum ama ya etrafındakiler nedir, ne oldular?

Altan Tan, neden orada siyaset yapıyor, orada gerçekten bir siyasi hedef birliği var mı, ne kadar oralarda durur, "Ümmetçilik" Öcalan dünyasında nereye oturur, bütün bunlar, üzerine çok şey söylenecek olan şeyler.

Bazen Altan gözüme, CHP bünyesinde siyasete soyunan bir anti Kemalist gibi görünüyor. En iyimser tahlil ile Adalet Partisi'nde politika yapmaya soyunan Erbakan Hoca gibi...

Benim aziz dostum, şu an Ümmetçilikle Kürt milliyetçiliğinin hangi sentezi ya da ayrışması noktasındadır? Mesela kendi düşünce dünyasını bir de başkalarını analiz ettiği gibi analiz etmekte midir?

Her şeye rağmen, bir BDP milletvekilinin Altan Tan olmasını çok önemli buluyorum.

1 yorum:

  1. altan tan sadece kurt haklarini savunucusunu ustlenmek istiyr buda haki. altan tan kurtlerin onde gelen arastirmaci yazarlarindan biridir . kisilikli ve karekteri ile bilgisi ve ilmi ile kendini ispatlamis bir kurt aydinidir, hayranlikla takipettigim bir siyasetci su anda altan tan

    YanıtlaSil