8 Ekim 2011 Cumartesi

O fotoğrafı kıskandım!

‘Nasıl bir toplum olduk biz?’ sorusunu günlük muhakemelerimde hep sorarım kendime.
Toplumu eleştirirken, çuvaldızı kendime iğneyi onlara batırma esasını kabul ederek tabii ki.
İnsanlardaki vahşet, tecavüz iştahı milletin yere göğe sığdıramadığı dizilere yansıyor.
Bir bakıyorsunuz Fatmagül birinciliğe oturmuş; peşinden Kurtlar Vadisi kovalıyor.
Bir tarafta tecavüze uğrayan bir mağdur üzerinden sözde sanat adına kadının kimlik sömürüsü; öte tarafta akan oluk oluk kan öldürülen onlarca insan.
İzlemem... İzlettirmem de!

Ama iş gereği medyadan takip etmek zorundayım.
Hal böyle olunca bir bebeğe bile nasıl kurşun sıktıklarını, duymazdan gelememiştim.
Dün bu soruyu bir kez daha sordum kendime. Klasik bir mesleki çelişki vardır. Olay yerine ambulanstan önce varan muhabir yaralıya müdahale mi etmeli? Yoksa mesleğinin gereği haberini mi yapmalı?
Meslek içinden de dışından da yorumlar yapılır buna. Kimi, ‘Can gidiyor ne haberi’ der.
Kimi de ‘ilk yardım muhabirin işi değil o geç gelen ambulans yüzünden hayati tehlikeyi atlatamayan yaralıyı haber yapacak’ der.
Kızılsa da ben ikinci cevabı verenlerdenim. Meslek pişirdikçe insanı bu hale getiriyor.
İşte o nedenle dün HaberTürk’ün toplumca, ‘Sürvahşet’ olarak adlandırılan o fotoğrafına kızamadım. Kızdığım tek nokta yüzünün mozaiksiz verilmesiydi. Ama uzun yıllar polis muhabirliği yapmış bir gazeteci olarak fotoğrafı çekeni kıskandım. Bir tabir vardır bizde, ‘Konuşan fotoğraf’ diye. İşte ben baktıkça dile geldi o fotoğraf ve, ‘Kadına şiddetin sembolüyüm ben! Beni unutturmayın’ diye haykırdı.
Şimdi sormak istiyorum.
Ey millet nasıl bir toplum olduk biz yahu? Ağzınızdan salya akıta akıta Fatmagül’ün tecavüz sahnesini peş peşe, peş peşe izleyeceksiniz; bir bebeğin öldürüldüğü diziyi reyting kralı yapacaksınız!
Eee sonra vay efendim Kadına Şiddet var! Katliam var!
İçindeki tecavüzcüyü, bebek katilini öldürmediğin sürece kadına şiddet, bebeğe şiddet her türlü halt olur...
Haydi çuvaldızı kendimize batıralım şimdi:
Ulan gazeteci! Niye yazdın bunu şimdi sana ne milletin dizisinden...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder