23 Haziran 2011 Perşembe

Tayyip Erdoğan öğretmen adaylarına kulak versin

Öğretmen adayları, Tayyip Erdoğan'a güveniyor ve onun vaatlerden haberi olmadığına inanıyor. "Sorunlar teknik bir nitelik taşıdığı için, Milli Eğitim Bakanlığı bürokrasisi, Başbakan'ı yanlış yönlendiriyor" düşüncesindeler. Bu yüzden, Tayyip Erdoğan'ın yazımı dikkatle okumasını rica ediyorum. Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu, 14 bin 277 sözleşmeli yerine, yeni öğretmen atanacağını söylemiş birçok kere. Hem Karaman'da, hem Samanyolu televizyonunda, açık beyanları mevcut. Meclis kürsüsünden de "2011'de 55 bin öğretmen atanacağını" belirtmiş.
Samanyolu televizyonunda Abdullah Abdülkadiroğlu'yla konuşurken "Sıfırdan atama yapacağımız öğretmen sayısı 40 bindir" diyor. (30 bin 1 Haziran'da, 10 bin ağustosta) Ama haziranda sıfırdan 30 bin öğretmen atanmıyor: 1 Haziran'da, öğretmen adaylarının niteliğiyle, kamunun ihtiyacı örtüşmediği için, sistem 30 bin değil, 28 bin 486 öğretmeni atıyor. Bunun 14 bin 277'si, sözleşmeliden kadroya geçen öğretmenler. Dolayısıyla, 1 Haziran'da sıfırdan atanan öğretmen sayısı sadece 14 bin 209.
Milli Eğitim Bakanlığı, 6 Temmuz'da, 6 bin 575 öğretmen daha atanacağını belirtiyor. 10 bin kadro da, ağustosta verilecek. Bu 3 rakamı toplayın, (14 bin 209 + 6 bin 575 + 10 bin) 30 bin 784 eder. Hani nerede sıfırdan atanacak 40 bin öğretmen? Bu rakam da tutmuyor.
Nimet Çubukçu'ya sordum: "Kanun hükmündeki kararname (KHK) uyarınca kadroya geçen ve kendi okullarında kalan öğretmenlerin gitmedikleri pozisyonlara, 6 Temmuz'da atama yapacağınızı belirtiyorsunuz. Bunun sayısı 6 bin 575. Geride kalan, 7 bin 700 öğretmen 1 Haziran'da atandıkları yerlere gideceklerini söylüyorlar ama bu defa, kendi okullarındaki pozisyonlarını terk ediyorlar. Burada bir boşluk doğmuyor mu? Neden o pozisyonlara yeni öğretmen atamıyorsunuz?"
Hem Çubukçu, hem de müsteşarı Esengül Civelek, bana "Maliye'den 40 bin kadro aldık; bu rakamı aşamayız. 7 bin öğretmenden boşalan pozisyonlar, sözleşmeli pozisyonlardır. Sözleşmeli de atayamayız" cevabını verdiler.
Ben tatmin olmadım... Diyorum ki, Başbakan Erdoğan verilen vaatleri ve gerçekleşenleri bir incelesin, kararı o versin. "1 Haziran'da sözleşmeliden kadroya geçen 14 bin 277 öğretmen yerine, 6 Temmuz'da sıfırdan öğretmen atayacağız" demişsiniz. Şimdi, ancak yarısı kadar atama yapılıyor. Ayrıca, yeni KPSS için sadece 10 bin kadro ayrılması çok az. 300 bin öğretmen adayına 10 bin kadro...
Çözüm: 1) Vaat edildiği gibi, 6 Temmuz'da 6 bin 575 değil, 14 bin 277 kadrolu öğretmen atanmalı. (Durumu telâfi için ek kadro alınabilir) KHK, 7 Temmuz'da çıksaydı, 6 Temmuz'da 14 bin 277 kişiyi sözleşmeli öğretmen olarak atamayacak mıydınız? Bu kişiler, KHK ile ertesi gün kadrolu olmayacak mıydı? 2) 2011 KPSS'sine giren öğretmen adayları açısından 10 bin kadro az olacağı için, onlar da 15 bin ek kadro ile takviye edilmeli.
Toplam 25 bin ilâve kadroyla öğretmen adaylarının sorunları çözülecek, yüzleri gülecektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder