29 Temmuz 2011 Cuma

Asmalımescit'te neler oluyor?

Dünkü yazımda, Asmalımescit'te, kaldırım üzerindeki masa ve sandalyelerin belediye zabıtaları tarafından kaldırılmasını eleştirmiş ve bunu, Beyoğlu Belediye Başkanı Ahmet Misbah Demircan'a yakıştıramadığımı söylemiştim. Çünkü özellikle tartışılan Sofyalı sokakta, esnafa, işgaliye hakkı tanıyan Misbah Demircan'dı. 2004'te işbaşına geldiğinde, Asmalımescit bölgesindeki sokaklar, restoranlarla dolup taşmıyordu; onları Başkan teşvik etti. Öyleyse neden şimdi tavır değiştiriyordu?
Demircan'la konuştuk. "Ben teşvik ettim, çünkü lokantaların daha iyi iş yapmasını istiyordum. Kaldırım üzerindeki birkaç masa, müşteri açısından bir davet niteliği taşıyacaktı. Ama sonra iş çığırından çıktı. Lokanta sahipleri müşteriye yer yok demek yerine, git gide kaldırımdaki masa sayısını arttırdılar. Oysa böyle yaptıkça, o mekânın değeri düşer. İşte Fransız sokağının başına gelenler. Kalite düştü; iyi müşteri çekildi."

Başkana "Neden Nevizade'ye dokunmadınız?" diye sordum. Orada, bir kuralsızlık, izin dışına çıkma yokmuş. Başkan, "Mekânın hoyratça tüketimine karşı çıkmalıyız" diyor.
Tiyatro ve çok sayıda sanat galerisinin açıldığını, modacıların geldiğini, aydınların, ağırlığı olan isimlerin bölgeden ev aldığını, böylece bir kalite artışı sağlandığını söylüyor Demircan. 3 bin işletme (irili ufaklı kahvehane ve restoran) var Beyoğlu'nda. Olay, sadece 500 işletmeyle ilgiliymiş. Bunların 150'sine zaten sokağa taşma hakkı verilmemiş. 350'si ise, işgaliyeyi ihlâl etmişler. Misbah Demircan, "Biz durup dururken harekete geçmedik ki" diyor. "Son 7 ayda, tam 1066 adet işgaliye şikâyeti aldık vatandaştan. Çöp şikâyeti, 850 ile, bunun altında."
Gelişmelerin, İslâmcı iktidar içkili mekânlara zorluk çıkarıyor şeklinde yorumlanabileceğini hatırlattım. Misbah Demircan'ın buna canı sıkılıyor. "Beni tanırsınız" cevabını verdi. "2004'te başkan seçildiğimde, Beyoğlu'nda sadece 800 eğlence mekânı vardı. Şimdi 3 bin. 2 bin 200'üne ben ruhsat verdim."
Beyoğlu'ndaki gelişmeleri bir de AK Parti muhalifinden okuyalım: "Son zamanlarda, masa ve sandalyelerin arasından yayalara geçecek yer kalmamıştı. O sokaklarda sadece meyhane müşterisi yok ki! Evi olan da var, sanat galerisine giden de. Beyoğlu Belediyesi, Cihangir'de bir süre önce aynı operasyonu yaptı. Bu ihtardan sonra kimse sınırı aşmaz oldu. Umarız Asmalımescit gibi alanlarda da, o ihtardan sonra, 'Yayaya saygılı esnaf modeli' gelişir." (Melih Aşık- Milliyet-28 Temmuz 2011)
Görüldüğü gibi her hadisenin iki tarafı var. Esnaf kıyameti koparıyor ama daha nezih mekânlar peşinde koşan Beyoğlu'nun müdavimleri gelişmelerden memnun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder