18 Temmuz 2011 Pazartesi

Türk malı otoya evet satın alırken hayır

Çatısı altında yer alan 900'den fazla Otomotiv Yetkili Satıcısını temsil eden OYDER'in, yılın ilk 6 ayına yönelik olarak Türkiye çapında bini aşkın müşteriyle gerçekleştirdiği "Otomotiv Müşteri Profili" araştırmasında, yerli otomobil sorusu da unutulmamış. Yeni araç satın alan müşteriler, "Türkiye'nin yerli marka yaratma çabasını nasıl değerlendiriyorsunuz?" sorusuna, yüzde 60 gibi bir oranda "Evet, doğru buluyorum" yanıtını vermiş. Ancak, yerli marka otomobili satın alırım diyenlerin oranı ise yüzde 16 gibi küçük bir oranda kalmış.
Açıkcası, bu sonuç beni şaşırtmadı. Daha önce Türk malı otomobil ile ilgili bir yazı yazmıştım. O yazıdan kısa bir alıntı yapmak istiyorum.

TÜRK MARKA OTO TUTAR MI?
"Tüketiciler sadece Türk malı olduğu için bir otomobil satın alır mı? Sanmıyorum. Türkiye'nin kendisine ait bir lastik markası var. Türk markası olduğu için Petlas lastik alan bir tüketici olduğunu görmedim. Sadece otomotivde değil, tekstil konfeksiyonda da birçok Türk markası var. Ama dünyaca ünlü markalara hayranız. Herkesin üzerinde yabancı markalar var. Prada, Gucci'nin yanında Türk markalarının esamesi bile okunmuyor. Türk markası tartışmasına bir de bu pencereden bakmak gerek. Türk tüketiciler ne yazık ki, Fransız ya da İtalyanlar gibi kendi markalarına sahip çıkmıyor."
Sonuçta, Türk malı otomobil fikrinin herkes tarafından desteklendiği görülüyor. Ama, iş satın almaya gelince, 'alırım' diyen yok. Haksız mıyım? Türk tüketiciler, bir İtalya, bir Fransız kadar olamıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder